Cum să mâncam fructele

Fructele si legumele sunt alimente speciale, deoarece contin toate enzimele de care are nevoie organismul nostru in metabolizarea si patrunderea in circuitul functional. In acest sens, este suficienta o buna mestecare a lor la nivelul cavitatii bucale, unde si numai unde se absorb energiile subtile specifice, aromele, o parte esentiala din nutrienti, precum si apa continuta de acestea. In continuare, digestia lor este aproape exclusiv intestinala, stomacul avand un rol minor in acest sens. De exemplu, atunci cand mancam o banana, un ananas, inainte de a le termina de savurat, primele inghitituri ingurgitate au fost deja transformate in nutrienti in intestinul subtire, de unde au intrat apoi, rapid, in circuitul sangvin.

Mancati fructe proaspete!

Cu totii credem ca a manca fructe inseamna a le cumpara, a le taia si a le baga in gura!
Vom avea mult mai multe beneficii daca stim cum si cand sa le mancam.

Modul corect de a manca fructe

Fructele se mananca pe stomacul gol si nu ca desert, cum se procedeaza adesea.
Daca sunt consumate ca atare, fructele vor juca un rol major in detoxifierea organismului, furnizand un spor de energie in cazul pierderilor in greutate sau activitatii zilnice.
Fructele se digera mai repede decat oricare alt aliment, motiv pentru care trebuie evitate cu desavarsire combinatiile lor cu alte alimente. Ele raman in stomac cel mult o ora!

Sa zicem ca mancam doua felii de paine si apoi o felie dintr-un fruct. Deoarece fructul este digerat mai repede decat painea, felia de fruct este gata de a trece din stomac in intestine, dar drumul ei este blocat de painea care se digera mai greu. In acest timp, toata mancarea fermenteaza si se transforma in acid. De aceea, cand fructul vine in contact, in stomac, cu mancarea si sucurile digestive, intreaga cantitate de mancare incepe sa se deterioreze, provocand gaze si balonari.

Probabil ati auzit oameni plangandu-se ca, de cate ori mananca fructe, se baloneaza, au crampe, le vine sa ragaie, etc. Toate acestea ar fi prevenite daca s-ar consuma fructele pe stomacul gol. Totusi, daca prin consumul de fructe crude persista problemele de genul balonarilor sau iritatiilor, frcutele pot fi oparite usor, atat cat sa-si schimbe usor culoarea si apoi consumate. Acest tip de alimentatie va fi limitat in timp, pentru ca este, de departe, putin benefic organismului. Simptomele acestea apar datorita perturbarilor ce se produc in procesele de digestie cand se consuma in amestec cruditatile cu alimentele tratate termic.

Este benefic consumul unui fruct sau al unei legume crude (morcov, cartof, telina, etc) cu o ora si jumatate inainte de masa, in acest fel se resorb corect si pregatesc sistemul enzimatic necesar digestiei din timpul mesei.

Prin urmare, este mai bine sa mancati fructele pe stomacul gol sau inainte cu cel putin o ora si jumatate inainte de a manca altceva.

Leave a Reply