Reducerea stresului

Stresul ne afectează pe toţi. Efectele dăunătoare ale stresului în exces au fost bine documentate într-o gamă largă de publicaţii medicale.
Mii de articole de cercetare, studii si carti dovedesc dincolo de orice umbră de îndoială, că stresul poate fi un factor agravant in orice boala, modificând acțiunile biochimie şi funcţiile neurologice, ducând la slăbirea sistemului imunitar şi tractul digestiv.

Această legătură neuro-psiho-imuno este bine stabilită în  multe reviste medicale de Psychoneuroimmunologie.Lupta sau raspuns la luptă
Stresul poate declanşa răspunsul organismului la ameninţări percepute ca pericol, Lupta-sau-Fugă. În timpul acestei reacţii, anumiti hormoni cum ar fi adrenalina şi cortizolul sunt eliberaţi ducând la accelerarea ritmului cardiac, incetinirea digestiei, accelerarea fluxului sanguin în grupele de muschi majore, şi modificarea unor funcţii nervoase autonome, dand corpului o explozie de energie si forta. Această capacitate ancestrală  care ne permitea lupta fizică sau fuga atunci când ne confruntam cu pericolul, acum este activată în situaţiilede zi cu zi si fără un răspuns adecvat, cum ar fi în trafic sau în timpul unei zile stresante la locul de muncă.
Când ameninţarea percepută dispare, sistemele sunt proiectate pentru a reveni la funcţia normală prin răspunsul de relaxare, dar în momente de stres cronic, de multe ori acest lucru nu se întâmplă, provocând pagube importante organismului în cazul în care stresul nu se poate reduce şi gestiona.
Modificări fiziologice comune care rezultă din reacţiile la stres includ:
Creşterea frecvenţei cardiace, care pot duce şi / sau să contribuie la boli de inima. Fluctuaţiile hormonale, care pot duce şi / sau să contribuie la tulburări endocrine,  de reproducere, digestive, diabet zaharat şi obezitate. Constrângerile mentale ale muşchilor şi ale vaselor de sânge, pot duce şi / sau să contribuie la durere, tensiune, probleme circulatorii, probleme cardio-pulmonare şi astm. Suprimarea proceselor de viaţă afectează reproducerea, funcţie superioare și executive ale creierului, digestia si imunitatea.
Mulţi oameni cred despre stres doar în termenii urgențelor  de la locul de muncă,  stresul relaţional  sau familial, presiuni financiare, blocaje în trafic, sau de deces al unei persoane iubite, probabil. Cu toate acestea, reacţiile la stres apar, de asemenea la nivel inconştient, celular, subtil sau energetic de fiecare dată când suntem expuşi la o toxina, patogen sau alergen, şi de fiecare dată când corpul nostru trece printr-o deficienta sau exces nutritional.

Care sunt beneficiile biofeedbackului?
Oricine poate beneficia de biofeedback. Cei mai mulţi oameni afirmă că sesiunile de biofeedback-ul sunt relaxante, liniştitoare şi benefice. Yucha şi Montgomery (2008), în articolul lor “Evidențe Practice de Bază în Biofeedback şi Neurofeedback”, publicat în The Journal of Applied Psychophysiology and Biofeedback rezumă cele mai actuale si complete cercetari medicale bazate pe rigoare ştiinţifică şi coerenţă a rezultatelor privind beneficiile biofeedbackului şi eficacitatea sa în aspectele legate de sănătate.

Leave a Reply